جو مانچین از تلاش‌های حزب جمهوری‌خواه برای لغو دستور بایدن برای تولید واکسن برای کارفرمایان بخش خصوصی حمایت می‌کند.



سناتور جو مانچین سوم، رای نوسانی کلیدی در دستور کار کاخ سفید، از تلاش جمهوری خواهان برای لغو مأموریت رئیس جمهور بایدن برای ساخت واکسن ملی برای شرکت های خصوصی حمایت می کند.

مانچین، یک دموکرات از ویرجینیای غربی، در نظر دارد هفته آینده قطعنامه ای را برای رد این مأموریت در سنا ارائه کند.

او گفت: “من از هیچ دستور دولتی برای واکسن به شرکت های خصوصی حمایت نمی کنم.” به همین دلیل است که من از لایحه ای برای لغو دستور دولت فدرال واکسن برای شرکت های خصوصی حمایت کرده و قویاً حمایت خواهم کرد.

آقای مانچین استدلال کرد که در حالی که از واکسیناسیون هر آمریکایی در برابر ویروس کرونا حمایت می کند، برای دولت فدرال نامناسب است که کارفرمایان خصوصی را ملزم کند.

او گفت: «من مدت‌هاست گفته‌ام که باید به کارفرمایان بخش خصوصی که مسئولیت محافظت از کارکنان خود در برابر COVID-19 را دارند، نه مجازات کنیم. من شخصاً هم واکسن و هم واکسن تقویتی دریافت کرده‌ام و همچنان از همه مردم ویرجینیای غربی می‌خواهم که خودشان واکسن را دریافت کنند.»

آقای مانچین همراه با سناتور جمهوریخواه مایک براون از ایندیانا، از قطعنامه ای برای لغو مجوز استفاده از قانون بررسی کنگره حمایت می کند. ابزار نظارتی به قانونگذاران اجازه می دهد تا مقررات فدرال را با اکثریت ساده در هر اتاق کنگره رد کنند.

در صورت موفقیت آمیز بودن، مقررات جدید از اجرای دولت فدرال منع می شود مگر اینکه کنگره قانونی را تصویب کند که چنین دوره ای را تایید کند.

آقای براون گفت: “امیدوارم سناتورها و نمایندگان دموکرات بیشتری راه سناتور قدرتمند مانچین را دنبال کنند و در برابر این سوء استفاده فدرال که اقتصاد رو به بهبود ما را خراب می کند و حقوق میلیون ها آمریکایی را پایمال می کند، بایستند.”

حمایت مانچین از این قطعنامه به احتمال زیاد تضمین می‌کند که این قطعنامه در سنا به طور مساوی تصویب شود، مشروط بر اینکه چارلز ای. شومر، رهبر اکثریت سنا، یک دموکرات از نیویورک، اجازه ورود به مجلس را داشته باشد.

اگرچه هدف آقای شومر نامشخص است، حتی اگر قطعنامه در سنا تصویب شود، او در زمان رسیدن به مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها مرده است. همچنین احتمالاً بایدن اطمینان حاصل کند که اگر این اقدام به نحوی در کنگره تصویب شود، آن را وتو خواهد کرد.

در اوایل این هفته، 48 جمهوری‌خواه به‌عنوان بخشی از لایحه بودجه برای باز نگه داشتن دولت، به ممانعت از اجرای دستور واکسن برای کارفرمایان خصوصی رای دادند.

آقای مانچین همراه با تک تک دموکرات‌ها به جلوگیری از این اصلاحیه رأی داد، با این استدلال که این یک قرص سمی است که منجر به تعطیلی دولت می‌شود.

او گفت: «در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 و با ظهور جایگزین جدید Omicron، من به دلایل صرفاً سیاسی به تعطیلی دولت رای نخواهم داد. برای مردم آمریکا چیزهای زیادی در خطر است».