معرفی انواع درد کمر و روشهای درمان آن

معتبرترین اندیکاسیون برای فیوژن ستون فقرات کمری شامل اسپوندیلولیستزیس، شکستگی، بی ثباتی، دفورمیتی، بیماری دژنراتیو دیسک و تنگی است. ممکن است به طور ناگهانی و بر اثر تصادف، زمین خوردن، یا بلند کردن جسمی سنگین، یا به دلیل تغییرات دژنراتیو مربوط به سن در ستون فقرات ایجاد شود. حتی کودکان و نوجوانان نیز ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. هرکسی ممکن است کمر درد را تجربه کند؛ با این حال، عوامل متعددی ممکن است خطر ابتلای فرد به این عارضه را افزایش دهند. تونلی که شامل استخوانها، رگها، اعصاب و رباطهای دست است گاهی به هر علتی تحت فشار قرار میگیرد که در شرایط حاد منجر به درد دست میشود. هنگام نشستن طولانیمدت پاهای خود را روی یک چهارپایه کوتاه قرار دهیم. سعی کنیم از نشستن طولانی بپرهیزیم و بهصورت دورهای در محل کار قدم بزنیم یا بهآرامی حرکات کششی انجام دهیم. از مبلمان و تجهیزات با طراحی ارگونومیک (طراحی شده متناسب با نیازهای بدن انسان) در خانه و محل کار استفاده کنیم. &;​.

درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟

2001 بهتر است سعی کنیم همیشه روی یک سطح سفت بخوابیم. افرادی که به برخی دلایل مانند بارداری ناگزیر به افزایش وزن هستند بهتر است با ورزش منظم و فعالیت مناسب قدرت عضلات حمایتی ستون فقرات را حفظ کنند. رباطها، مهرهها را در جای خود نگه میدارند و تاندونها، ماهیچهها را به ستون فقرات متصل میکنند. اگرچه “پاپ”ها و “صدای ترکهایی” که میشنوید در واقع فقط به خاطر آزادسازی گاز تحت فشار در مفصل شما میباشد، اما میتواند برخی از افراد را به وحشت بی اندازد. در واقع یک مطالعه جدید توسط مجله تحقیقات تغذیهای دریافته که تقریبا ۴۲% از آمریکاییها، بطور خطرناکی دچار کمبود ویتامین D هستند. نقاط ضعیف قسمت پایین کمر و قسمت فوقانی کمر با هم همکاری دارند و یک مجموعه پیچیده را به وجود میآورند اما در صورتی که یکی از این ساختارها دچار مشکل شود کل سیستم بدن به مشکل درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ برمیخورد. افرادی که جراحت باعث دردشان نشدهاست: در صورتی که به دلیل پارگی لیگامنتها، مینیسک و عضلات دچار درد زانو شده باشید، روشهای غیرجراحی برای درمان این دردها موثر نخواهند بود. ما در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا دیسک کمر خفیف درمان دارد؟ مرتبط باشد. مشکلات مرتبط به هرکدام از این اجزا، میتواند موجبات درد کمر را فراهم کند.

، نخستین گام در بهبود شرایط است. همچنین، وضعیت بدنی نامناسب در نشستن و برخاستن از دیگر علل این عارضه است. دردی که میتواند ناشی از عادت بد در نشستن و یا برخاستن باشد و یا به علل دیگر از جمله تصادف، کشیدگی عضلات، آسیبهای ورزشی و… نواحی دیگر عبارتند از: بخشهای گردنی (در گردن) ، قفسه سینه (بالای پشت) و بخش خاجی و دنبالچه (زیر ناحیه کمر) . در هر صورت، یافتن اقدامات حمایتی برای کاهش درد ناشی از کمر درد، نخستین گام در بهبود شرایط است. در برخی موارد، ممکن است علت درد، نامشخص باشد، اما این عارضه معمولاً میتواند بر اثر فشار، تنش یا صدمه ایجاد شود. این ورزشها به تناسباندام و تقویت عضلات حمایتکننده ستون فقرات کمک میکنند. این عارضه، ممکن است با ستون فقرات استخوانی کمر، دیسکها، رباطها، اعصاب و نخاع، عضلات کمر، لگن و… علاوه بر این درد، او از شما میپرسد که آیا علائم دیگری مانند بیحسی یا گزگز (که نشان دهنده درگیری عصب است)، تورم (که التهاب را نشان میدهد) یا تب (که احتمال عفونت احتمالی را نشان میدهد) دارید؟

کمر درد، از شایعترین مشکلات پزشکی و بیماری عودکننده با سیری متغیر است که میتواند دردی مبهم و مداوم تا دردی ناگهانی و تیز، متفاوت باشد. برای مثال، کمر درد، بیماری شایعی است که در بین افراد جوامع مختلف و در سنین متفاوت مشاهده شده است و علت اصلی بازتوانی در جهان محسوب میشود. عوامل خطر مرتبط با شغل: مشاغلی که نیاز به بلند کردن، هل دادن، کشیدن یا چرخاندن اجسام سنگین دارند، میتوانند به کمر آسیب بزنند. ورزش یا کار شدید بدنی: انجام فعالیتهای بدنی، به خصوص اگر به صورت اشتباه و غیرتخصصی انجام گیرد، ممکن است موجب ایجاد درد کمر شود. اگر میتوانیم اجسام خیلی سنگین را بلند نکنیم. کار خیلی سختی است زمانی که کمرتون درد میکنه پاشید و حرکت کنید. با این کار سیگنال درد را از رفتن به آن قسمت خاص از کمر متوقف میکند. درد مبهم در زانو امکان دارد نشانه آسیب به غضروف، رباطها یا تاندونها باشد. در این حالت غضروف مفصل تحلیل میرود و توانایی محافظت از استخوانها، تاندونها و رباطهای زانو را ندارد. این حرکات باعث باز شدن کانال نخاعی و تقویت عضلات حمایت کننده ستون فقرات می شوند. این شبیه صدایی است که هنگام باز کردن یک قوطی نوشابه میشنویم.